En hel del vinnare och annat löst och vilt i en gott å lagom blandning
Så har det blivit Dags att avsluta berättelsen om en dag i
parken. Solen gassade på och bilder fångades i sökaren samtidigt som medlemmar
i Jokers började att samla ihop sig och förbereda en prisutdelning av vad de
tyckt varit bäst under dagen. Till officiell talare och prisutdelare hade de
flygit in Anthony Castaeda från Californien
känd bla för att ha byggt den här,
Ett mycket spännande prisbord var samlat på scenen och jag
har inte alla detaljer och namn klart för mig så med de detaljer och fakta jag har kommer det hela i ett
litet urval blandat med lite egna funderingar och kommentarer.
|
Ett imponerande prisbord av kreativitet väntar på att få bli utdelat till några få speciella som fattat vad det hela går ut på. |
|
Bästa hoj gick till den här trotjänaren som om jag snappat upp allt är en gammal Sofia Hogs -cykel. |
|
Charlie Swordson hörde till några av de speciellt inbjudna. Hans gyllene Hot Rod har inspirerat många under årens lopp. |
|
Den fantastiska Forden fick Jokers Custompris. Utan konkurrens. |
|
Den grå A-forden i mitten är Hi-Revs medlem Micke Öhmans senaste skapelse.En plåtkonstnärs pris gick till en annan plåtvisionär. |
|
Best Unfinished gick till denna Mercury som fick ett liknande pris redan på 90-talet i USA. Ägd och byggd av Ulf C med den äran. |
|
Undertakers medlem sopade hem best 60´s custom. Stilpoäng på hjulhuset. |
|
Lars och jag behövde inte någon överläggning. Vårt val gick med massor av stilpoäng till Andreas Åberg och hans fantastiska Ford. |
Solen fortsatte att steka och det öppnades burkar och annat
drickbart för att släcka törsten, ljudet skruvades upp på ljudanläggningen, en
annan känsla började att sprida sig. Det är fest på gång, det anlände män och
kvinnor läckert klädda för kvällens och nattens dansande och festande. Lars och
jag tittade på varandra med ett gigantiskt leende, trötta av sol och värme, en
lång dag och miljoner intryck att smälta.
Blir det någonsin bättre i Sverige.......
Men vänta nu, det fanns ju så mycket mer innanför grindarna. Tänker trots det sluta här med den person och bil som har gett så många Customfeber i Sverige. En sjukdom som inte går att bota, den bara kräver mer och mer av den som drabbats. Det behövs en ständig påfyllning i stora doser av taksänkningar, lacker , lösningar som får en att falla i trans, klädda hjulhus och massor, massor mer.
|
Bozio Buick glider in i parken. |
|
Bengt Sjöberg poserar bredvid den bil som fått så många in på Customspåret. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar